Dag två...

Idag har vi haft vårt första basgruppsarbete. Vi fick ett fall som vi arbetade efter och jag
tyckte att det gick helt okej. Vi kommer ha två fall i veckan som vi jobbar med i
basgrupperna. Jag trodde inte att PBL skulle passa mig, men ju mer jag lär mig om det
desto mer gillar jag det. På KI var det långa föreläsningar där föreläsarna hade en
varierande pedagogisk talang, så det var inte alltid givande att sitta och lyssna. Ibland var 
föreläsarna jättebra, men ämnet lämpade sig inte särskilt väl för föreläsningar, och då var
det iallafall inte särskilt berikande. På Örebro universitet kommer vi inte ha så mycket
föreläsningar utan tyngden ligger på basgruppsarbete och på att själv söka information,
och det passar mig. 

  

Vi har även fått information om ett webbaserat anatomiprogram som vi har tillgång till,
och det verkar väldigt bra. Man kan se tutorials och filmer, eller själv läsa och titta på bilder. Jag hoppas att jag får igång det på min Ipad, det vore ju kanon...


Kommentarer
Postat av: S

Kul att du startat den här bloggen!

Själv kommer jag fömodligen bli T1a i höst, på ÖrU, KI eller UmU, vet inte riktigt än...

Hur som helst väldigt spännande att läsa om hur ni har det!

2011-01-19 @ 10:36:52
Postat av: S

Varför bytte du från KI förresten?

2011-01-19 @ 11:06:08
Postat av: Erik

Go Nea! Go Nea!



Jag följer med spänning utvecklingen i örebro.

2011-01-19 @ 14:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0