Första dagen på läkarprogrammet på Örebro Universitet


Jaha, då var den första dagen på läkarprogrammet på Örebro Universitet avklarad! 18 års förberedelse har det varit att den här dagen skulle kunna ske. Och det märks. Allt är välorganiserat och omsorgsfullt förberett.

Nu är jag trött och min hjärna fullproppad med nya intryck och information. Och då har jag ändå läst i fem år på universitetet, så själva platsen är inte ny för mig. Jag har pratat med många klasskamrater som tycker att allt känns aningen overkligt. Tänk de som har flyttat hit för några dagar sedan och som börjar studera på ett universitet för första gången! Och en del har inte ens någonstans att bo utan sover på vandrarhem eller delar på 20 kvm med en främling. Jag har tur som har mitt på det torra....:-)

Dagen började med generell information om programmet, sen fick vi lunchbuffé...


(Ursäkta den dåliga bilden men den är tagen i all hast med min mobilkamera)

På eftermiddagen så fick vi se när studenter från Linköpings Universitet gjorde ett grupparbete utifrån PBL (Problem Baserat Lärande) och efter det så gick vi en rundvandring.

Nu ska jag lägga mig på soffan och varva ned...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0