Thanksgiving

I förrgår hade vi en lång, tråkig föreläsning om proteiner. Den var 4 timmar lång. Det var hemskt. Den var väldigt lik alla föreläsningar som jag hade när jag gick på KI. Fast då hade vi såna föreläsningar hela dagen. Man satt där och kände att det var slöseri med tid att vara där -att man skulle lära sig så mycket mer om man var hemma och läste i en bok...
Jag är jättenöjd med upplägget i Örebro. Vi har inte så mycket föreläsningar, och de föreläsningar vi har håller bra kvalitet. Det är mycket egenstudier, och det gillar jag!

Ikväll har vi firat Thanksgiving. Min vän Lindsay från Kanada har lagat en jättegod middag med en massa god mat: kalkon, stuffing, sötpotatispaj, sallad, bröd med asgott örtsmör, hericot verts, och applecrisp med vaniljglass till efterrätt. Ursäkta mina engelska ord som jag slänger in här och där, men vi hittar inga bra översättningar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0